Direktlänk till inlägg 6 november 2015

Dear Blog

Av andersson - 6 november 2015 16:14

Dear Blog, vilken underbar dag alltså, hela veckan har varit helt toppen! Krocka med bilen i måndags så den ej blev körbar och ett rådjur mindre som springer runt. Köpte ny bil dagen efter som man kunde stå själv på lånet för fast mormor betala en handpenning på 10.000kr Men det blev inte mamma glad över för att då tyckte hon att hon inte var värd något och bla bla... pappa fick köra mig till jobbet på onsdag och torsdag morgon, stanna hemma i tisdags för min axel gjorde ont efter krocken. Doktor gav mig muskelavslappnande så har varit lite dåsig. Underbart helt enkelt. Hämta min nya bil igår, en svart mercedes A150. Fan va stolt man känner sig, och vuxen. Snacka om att kamma in vuxen poäng, köra en merca och själv stå på billånet! 

Och så har vi ju de vanliga bråken med morsan, hon alltid skricka på mig och få mig att känna mig värdelös och bygga på berget av skuldkänslor. Hon sa hon inte hade fått bakelse idag... Det e ju Gustav Adolfs dag... då ska man äta bakelse. Så jag erbjöd mig att köra och köpa, men nej så kul skulle vi inte ha. Så mata hon Talking Tom med en bakelse och sa att han var den ända som fick a lite kul. Så sa jag att vi har kaka hemma, och du sa hon hur hon skulle veta det och jag sa att jag sa ju det precis och hon bara fortsatte hur ska jag veta det. Jag fråga om hon ville ha kaka, men hon sa nej. Så sa jag att hon sa ju att hon ville ha bakelse men nu ville hon inte det, hon sa det räckte med en skorpa så fråga jag om jag skulle hämta men näää då... 

Och jag med den nya bilen, hon har inte sett den för hon kunde inte se den genom fönstret på dass för att där var skydd så folk ej ska kunna titta in. Men det gjorde ju inget för hon var ju bara min mor. Dom där underbara skuldkänslorna är så trevliga. Får mig att känna mig helt värdelös. Precis som det ska vara. Barn ska vara värdelösa.

Bråka även men en chattkompis på nätet, som inte ville lyssna på vad jag sa men skit samma. Jag orkar inte hålla på. Kanske jag ska sluta umgås på nätet. Bli en äkta eremit för det är dit jag e på väg. Säger inget på jobbet om inte någon säger ngt först till mig, säger knappt ngt i affären när jag handlar, bara nickar och mmm:ar, om jag inte ska köpa cigg till morsan för då blir det: En limpa, långa röda Pall Mall. Den  längsta meningen som har någon betydelse för det jag säger hemma har ingen betydelse. Allt det gör är att göra morsan surare än vad hon redan e på vissa dagar eller inte ha ngn betydelse eftersom man aldrig får tala till punkt.

Jag e socialt handikappad.

Sen ett skämt, jag fattar inte varför de blir så upprörda men det e ju typ sant: I dagens ekonomi hade det varit billigare med en begravning än att köpa en ny bil. Skulle inte förvåna mig om de typ nästan hade tjänat på det med tanke på allt de kunde ha sålt av mina grejer. Jag försökte säga men nää du blev de så sura innan jag han avsluta: DET ÄR VÄL FÖR FAN VIKTIGARE MED DIG??? Men nä, ibland känns det inte så... För mig är matriella skador viktigare för jag vet hur dålig vår ekonomi e och vi har inte råd att byta bil bara för att man krocka. Men är man tvungen så e man.

Åh, underbara vecka. Fortsätt så... Enda possitiva från denna veckan, förutom mercan och vuxen poängen är att jag slipper Reklamen. Jag visste ju inte om jag skulle få en bil så jag mejla och sa jag inte kunde köra och det gick bra. YAY!

Men i alla fall, jag tänkte på något, Vad var det... eh skit samma, var väl bara en av mina värdelösa tankar som man lika gärna kan bajsa ner i toaletten och se hur de spolas bort. Jag e bäst när jag håller mun men inte ens det e bra nog.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av andersson - 10 januari 2017 04:58

Nähä... Då får man inte äta frukost i heller då Dear Blog. Tydligen vakna farsan för att jag använde vattenkokaren så jag kunde ha en kopp oboy (sån som ska röras ut i vatten) och så ville jag ha en varm macka för det va kallt använde micron och tydl...

Av andersson - 8 januari 2017 16:00

Dear Blog... Idag hann jag inte vara uppstigen i ens fem minuter innan jag blev kallad lumpelas (typ uteliggare) bara för att hon hade hittat omaka strumpor i tvätten och svara med att jag nog använt dem tillsammans. Bara för att jag har haft olika s...

Av andersson - 2 januari 2017 15:49

Visste att jag skulle ångra stiga upp. Råka säga en grej och så blir morsan rent tvär och jag inser att jag bara förstör allt och är värdelös. Det hade varit bättre om jag inte funnits men vem skulle de skylla allt på? ...

Av andersson - 2 januari 2017 14:42

Dear blog... När man sovit typ nio timmar, försöker somna om men drömmer bara om gigantiska spindlar och inser man är nog pigg nog att stiga upp, och kissnödig, men väljer att stanna kvar i sängen en stund till för man inte vill veta vilken scen som ...

Av andersson - 22 december 2016 07:21

Dear blog. Jag e så trött på det här att jag är värdelös. Hur jävla svårt ska det va att öppna truten och säga vad de vill jag ska göra? I stället för att bara gå och mumla och ha små raseriutbrott och trycka ner mig. Jag vill bara skrika åt ...

Presentation

Ingenting att bry sig om, bara ett ställe för mig att skriva när jag inte orkar mer. Vill inte att päronen ska råka se på datan därför hamnade jag här, so just pass on by and leave your comments in the trash...

The Book Of Guests

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards