Direktlänk till inlägg 17 juli 2016

Dear Blog

Av andersson - 17 juli 2016 18:41

Dear Blog. Jaha, då hade man nästan ihjäl morsan då... Satt i soffan bredvid farsan som tittade på cowboysarfilm på högsta volym och jag spela spel på mobilen och hade hörlurarna i. Mamma kommer in i vardagsrummet och frågar om vi är helt döva, jag trodde först det handla om att tv var högljud men nej, tydligen hade mamma bankat och ropat på hjälp flera gånger... Mamma lämnar rummet och går in i sovrummet och pappa ber om ursäkt för han inte hörde men mamma var mer sur på mig för varför skulle jag ha hörlurar på mig...

Jag får inte och kan inte göra något, jag måste sitta i givakt och vara redo för allting... Jag pallar inte pressen, jag vill ha lite tid för mig själv men det finns inte... Sen så för att göra saken värre så börja morsan med det där " det e ju bara jag, det har ju ingen betydelse om något händer mig". Jag kände mig redan urusel, nu sitter jag i soffan och vågar knappt röra mig med öronen på spänn. Stängde av ljudet på min telefon, pappa stängde av tvn och vankar av och an precis som han är på vakt också... Jag vet att mamma är stressad för hon skall ut i morgon och det gör hela saken värre för hon är på sämre humör, men det gick ju bra... Mamma kan göra vissa saker men hon agerar precis som hon inte kan någonting, och oftast gör vi det åt henne så hon tränar aldrig upp sina muskler och när hon blir sur och tar i saker själv så klagar hon över smärtor sen... Jag hatar mig själv för att jag tänker så här, min morsa är sjuk och svag, jag ska hjälpa henne, det bara är så. Men det är svårt eller kanske inte. Det är bara att stänga ner sig själv och bli en nickedocka med butler-egenskaper. Men du blir morsan sur för man ser så sur ut och då får man höra att hon inte vågar be om hjälp för jag ser så arg ut. Jag är inte sur eller arg, jag försöker bara göra mitt bästa att lista ut vad hon vill att jag ska göra...  Jag måste vara en stor besvikelse. Bara en soffpotatis med ett deltidsjobb som knappt drar ett strå till stacken. Jag är inget värd, jag bör behandlas som den skithög jag är. Jag hatar mig själv, och jag hatar mig själv för det...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av andersson - 10 januari 2017 04:58

Nähä... Då får man inte äta frukost i heller då Dear Blog. Tydligen vakna farsan för att jag använde vattenkokaren så jag kunde ha en kopp oboy (sån som ska röras ut i vatten) och så ville jag ha en varm macka för det va kallt använde micron och tydl...

Av andersson - 8 januari 2017 16:00

Dear Blog... Idag hann jag inte vara uppstigen i ens fem minuter innan jag blev kallad lumpelas (typ uteliggare) bara för att hon hade hittat omaka strumpor i tvätten och svara med att jag nog använt dem tillsammans. Bara för att jag har haft olika s...

Av andersson - 2 januari 2017 15:49

Visste att jag skulle ångra stiga upp. Råka säga en grej och så blir morsan rent tvär och jag inser att jag bara förstör allt och är värdelös. Det hade varit bättre om jag inte funnits men vem skulle de skylla allt på? ...

Av andersson - 2 januari 2017 14:42

Dear blog... När man sovit typ nio timmar, försöker somna om men drömmer bara om gigantiska spindlar och inser man är nog pigg nog att stiga upp, och kissnödig, men väljer att stanna kvar i sängen en stund till för man inte vill veta vilken scen som ...

Av andersson - 22 december 2016 07:21

Dear blog. Jag e så trött på det här att jag är värdelös. Hur jävla svårt ska det va att öppna truten och säga vad de vill jag ska göra? I stället för att bara gå och mumla och ha små raseriutbrott och trycka ner mig. Jag vill bara skrika åt ...

Presentation

Ingenting att bry sig om, bara ett ställe för mig att skriva när jag inte orkar mer. Vill inte att päronen ska råka se på datan därför hamnade jag här, so just pass on by and leave your comments in the trash...

The Book Of Guests

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards